Registrierung - oder - Hineingehen
Half-Life 2: Socialist TensionHalf-Life 2: Socialist Tension

Брина устранить непросто......

13/09/2006
Bisounours PartyBisounours Party

First Person Shooter...

10/03/2011

Конвертер карт Half-Life PlayStation 2 (.bs2) на PC (.bsp).


  • Beschreibung
  • WIE INSTALLIERT MAN

BS2PC

Конвертер карт Half-Life PlayStation 2 (.bs2) на PC (.bsp).


Anforderungen : [Die zusätzliche Software] : MS-DOS
[OC] : windows
Der Durchsichten : 283 ( +4 )
Heruntergeladen : 11
Hochgeladen von : Pahanoid
Erstellt : 06/20/2018 11:28:09 AM
Source : http://github.com/Triang3l
Wertung :
 ( 5 ) 
Aktie :


Es gibt die folgenden Sprachen : | russisch |

BS2PC
=====

Converts Half-Life PlayStation 2 (`.bs2`) maps to PC (`.bsp`).

Usage: `bs2pc path_to_map.bs2` or drag and drop. The `.bsp` file will be placed in the `.bs2` directory.

See the [Releases section](https://github.com/Triang3l/BS2PC/releases) for the Windows binary.

Features:
* Converts all sections of PlayStation 2 maps.
* Automatically decompresses the map.
* Changes `.dol` and `.spz` file extensions to `.mdl` and `.spr` in the entities.
* Removes `nodraw`-textured surfaces such as the edges of the handrails near the Sector C entrance.

Half-Life on PS2 uses DEFLATE compression for its maps and stores its internal structures (like the `m`-prefixed structures in GLQuake as opposed to the `d`-prefixed ones in the software-rendered engines and that are used in Quake and Half-Life `.bsp`) in the map files. This is part of the reason why the PlayStation 2 version loads levels much faster than the Dreamcast one. You can see some differences in the `bs2pc_lumps.h`, the PC structures have `_id_t` in the name, and the PlayStation 2 ones have `_gbx_t`. Many fields were omitted though because they are not needed in the PC format. Two sections, very similar to clipnodes, are also skipped.

On the PC maps after playing the PS2 ones or vice versa, some textures may look different (from minor power of 2 scaling artifacts to completely different images) as the textures have common names. If you want to switch between the two versions, restart the game so everything looks correct.

Licensed under GPLv2 (except for zlib) as it's derived from the Quake engine source, but not enforced - the format research results can be considered being in the public domain.



1. ( 97.1 Kb )
Die Ähnlichen1. WinBSPc v1.4 - Декомпилятор - позволяет превращать bsp-файлы в map-файлы, которые понятны для WorldCraft. Полезная программа, особенно для того, чтобы увидеть как работают многие объекты в той или иной карте.
2. GUI Ripent - консольная программа, поставляемая с полным комплектом компиляторов ZHLT начиная с версии 2.5.3.
3. RandMap v3.00 - Генератор случайных карт. Запускаем, указываем каталог с Half-Life, выбираем количество уровней, количество комнат на уровень, соотношение противников (чужие/солдаты) и запускаем. Карты простые, есть немного встроенных префабов.
4. UCompiler - Для тех кто привык компилировать bat-файлом (либо кто просто хочет увеличить скорость компиляции), но не хочет больше тратить время на его создание или редактирование - Unit Compiler! Просто настраиваем программу (указываем пути к компиляторам и папкам), и запускаем её на прямую из Valve Hammer Editor с заданными параметрами командной строки.
5. Valve Hammer Editor Neon - Модифицированный Valve Hammer Editor 3.5
6. Vluzacn Half Life Tools v33 - Переработанные компиляторы. (Обновлено 26.03.14)
7. GoldSource SDK от Hl-Lab - Новый, неофициальный, обновленный пакет разработчика
8. JackHammer - Новый редактор уровней для GoldSRC
9. U need a Unit - Конвертер величин в юниты
Sie können nicht kommentieren, da Sie sind nicht registriert.
    R.E.C.A.G.E.D.
    Half-LifeR.E.C.A.G.E.D.
    18+
    Garrys mod18+
    Valve Style Crowbar Skin
    Half-Life 2Valve Style Crowbar Skin
    SpongeBob for Bugbait
    Half-Life 2SpongeBob for Bugbait

Время --------- ___ALL___ --------- : 0.59803 секунд