Регистрация - или - Войти

Восстановить пароль
×

Для восстановления пароля необходимо ввести логин или почту, которую Вы вводили при регистрации. После это, на Ваш почтовый ящик будет отпрвлено письмо с кодом.

Логин или почта :

Malevolence Part IMalevolence Part I

Небольшой мод с хорошей архитектурой уровней...

17/06/2004
The Citizen Part IIThe Citizen Part II

Шутер от первого лица...

23/12/2010
Статистика ( по goldsrc патчам ), шт.

Конвертер карт Half-Life PlayStation 2 (.bs2) на PC (.bsp).


  • Описание
  • КАК УСТАНОВИТЬ

BS2PC

Конвертер карт Half-Life PlayStation 2 (.bs2) на PC (.bsp).


Требования : [Дополнительный софт] : MS-DOS
[ОС] : windows
Просмотров : 1600 ( +1 )
Скачиваний : 123
Прислал / (а) : Pahanoid
Дата создания : 20.06.2018 14:28:09
Источник : http://github.com/Triang3l
Рейтинг :
 ( 5 ) 
Поделиться :


Имеются следующие переводы : | русский |

BS2PC
=====

Converts Half-Life PlayStation 2 (`.bs2`) maps to PC (`.bsp`).

Usage: `bs2pc path_to_map.bs2` or drag and drop. The `.bsp` file will be placed in the `.bs2` directory.

See the [Releases section](https://github.com/Triang3l/BS2PC/releases) for the Windows binary.

Features:
* Converts all sections of PlayStation 2 maps.
* Automatically decompresses the map.
* Changes `.dol` and `.spz` file extensions to `.mdl` and `.spr` in the entities.
* Removes `nodraw`-textured surfaces such as the edges of the handrails near the Sector C entrance.

Half-Life on PS2 uses DEFLATE compression for its maps and stores its internal structures (like the `m`-prefixed structures in GLQuake as opposed to the `d`-prefixed ones in the software-rendered engines and that are used in Quake and Half-Life `.bsp`) in the map files. This is part of the reason why the PlayStation 2 version loads levels much faster than the Dreamcast one. You can see some differences in the `bs2pc_lumps.h`, the PC structures have `_id_t` in the name, and the PlayStation 2 ones have `_gbx_t`. Many fields were omitted though because they are not needed in the PC format. Two sections, very similar to clipnodes, are also skipped.

On the PC maps after playing the PS2 ones or vice versa, some textures may look different (from minor power of 2 scaling artifacts to completely different images) as the textures have common names. If you want to switch between the two versions, restart the game so everything looks correct.

Licensed under GPLv2 (except for zlib) as it's derived from the Quake engine source, but not enforced - the format research results can be considered being in the public domain.



1. ( 97.1 Kb )
2. ( 55.7 Kb )
Похожие1. bsp_map - Программа для конвертации bsp в map.
2. GUI Ripent - консольная программа, поставляемая с полным комплектом компиляторов ZHLT начиная с версии 2.5.3.
3. QuArK 6.6.0 Beta 6 - Программа для создания карт. Для его работы необходимо дополнительно установить модуль Mini-Python
4. J.A.C.K. 1.1.1962 Beta (64-bit) - Бета версия альтернативного редактор уровней для GoldSRC
5. Half-Life Unified SDK Map Decompiler - Декомпилятор BSP
6. JackHammer 1.1.3773 - Редактор уровней, в том числе и для GoldSRC
Вы не можете комментировать, т.к. вы не зарегистрированы.
    M9K Gradient Galaxy Pack
    Garrys modM9K Gradient Galaxy Pack
    Turmoil (Раздача в EpicGamesStore)
    Turmoil (Раздача в EpicGamesStore)
    Party Quiz (Раздача в Steam)
    Party Quiz (Раздача в Steam)
    cs_impuls
    Counter-Strike 1.6cs_impuls